Producentents Analys: Greenpeace, Sodastream & Gant

Välkommen till veckans analys med Megapixels Producent Richard Frantzén. Ett segment där Richard varje vecka går igenom 3 st kampanjer och analyserar dels hur han tror dom tänkt, hur dom utfört det och vad för resultat dom givit. Alright, då sätter vi igång. Kampanj är ju något brett och nedan har jag samlat 3 olika insatser som jag på något … Read More

Megapixel Group nominerade till Publishingpriset

publisherpriset 2017

Vi kan stolt berätta att vi blivit nominerade till Publishingpriset för vår produktion åt Stockholms Hamnar. Produktionen spelades in under en kall dag i december förra året. ”Det känns väldigt kul att bli nominerade för just den här filmen, då den är ganska så vågad och sticker ut mot det material som Stockholms Hamnar annars producerar” – Joakim Svensson, regissör, … Read More

10 magiska virala reklamfilmer på YouTube

Det är en utmaning att lyckas skramla ihop ett par miljoner visningar på Youtube, något de flesta företagen strävar efter. Många har den förutfattade meningen att viral succé kommer av sig själv. Många gånger räcker det inte att ha en bra idé och utföra en perfekt produktion för att visningarna ska springa iväg. Något som blir allt vanligare är att … Read More

Super bowl Sunday – inte bara för de sportintresserade

Ett årligt tv-sänt sportevenemang med miljontals tittare, där även reklamerna går upp i kamp mot varandra! Super bowl i USA firade 50 år i år, och är den största sporthändelsen tillika mest sedda tv-sändningen i landet på hela året. Det har utvecklats till mer eller mindre en folkfest, som varje år lockar över 100 miljoner tittare. Med så stor publik … Read More