JLC tar hem storvinsten under Guldtuben

Jonas Fagerström, Carl Déman, Lucas Simonsson

Hampus och NourGuldtuben anordnades för första gången 2014 och blev snabbt det mest omtalade eventet bland YouTubers då det för första gången någonsin arrangerades en gala exklusiv för dessa kreativa eldsjälar. 2016 bjöd Kodjo Akolor och Kristina ‘Keyyo’ Petrushina in till gala tillsammans med prisutdelare så som William Spetz, Gry Forsell, Heaton, Gunilla Persson och Molly Pettersson Hammar och artister så som Sabina Ddumba, Oscar Zia och Molly Sandén. Den traditionella pressen uppmärksammade galan i diverse morgonsoffor, nyhetsreportage, radioreportage och Tv-intervjuer. Galan blev även otroligt uppmärksammad på YouTube och engagemanget för årets gala var skyhögt då Guldtuben i år var större, lyxigare och ännu mer storslaget.

Under årets gala var det Nour El Refai och Hampus Hedström som var programledare. Nour är sedan tidigare ett bekant ansikte i svensk media, hon har bl.a. lett Melodifestivalen och är en av Sveriges framstående komiker. Hampus har i dagsläget en av Sveriges största humorkanaler på Youtube. 

Inte långt efter dörrarna öppnades till eventet och vinnarna presenterades så fick våra kära influencers ett prisregn över sig. Lucas Simonsson tog emot priser för ”Årets Instagram” och ”Årets Facebook”, men också som en del av humorgruppen JLC tillsammans med Jonas Fagerström och Carl Déman tog han hem ”Årets stjärnskott”. 

Lyko huvudsponsor för Swedish Beauty & Cosmetics Awards

Lyko Logotype

I år var det dags igen för Swedish Beauty & Cosmetics Awards. En rolig nyhet är att Lyko är huvudsponsor i år! Extra glada är vi över att Megapixel har fått förtroendet att sköta om Lykos videokoncept tillsammans med Steve Terry och det otroliga tjejerna från marknadsgänget Sandra och Lena. Här kommer lite rolig fakta om Lyko (2017-05-01).

Nordens största destination i skönhet online

    7 miljoner sålda produkter per år 80 frisörer och hudterapeuter 500 anställda 800 000 klubbmedlemmar 40 000 produkter 38 butiker 800 varumärken 10 miljoner besökare per år

Tveka inte att kontakta Megapixel Group för diskussion gällande ”Brand equity” och produktion: +46 8 189 880 eller info@megapixelab.se.

Fabian Bolin ansluter till Megapixel Group

Fabian Bolin

Fabian Bolin är skådespelare, modell och även grundare till WarOnCancer.com – en social plattform med fokus på storytelling och empowerment för alla som drabbats av cancer. Visionen är att helt förändra samhällets syn på cancer samt de som kämpar mot sjukdomen. Fabian blev själv diagnostiserad med leukemi sommaren 2015 och har sedan dess skildrat sin resa i skrift samt talat på flera större internationella evenemang. Utöver Fabians medverkan i Snabba Cash-filmerna har han gjort majoriteten av sin skådespelarkarriär i London och USA. På hans CV hittar vi utbildning vid både New York Film Academy i Los Angeles samt Brian Timoney Actors’ Studio inom method acting. Just nu är hans drivkraft att visa för omvärlden att det går att leva livet fullt ut, trots att man genomgår en svår sjukdom.

”Jag tränar alla dagar i veckan, arbetar heltid med WarOnCancer samt mitt eget varumärke, och känner mig starkare både fysiskt och psykiskt än någonsin tidigare. Detta trots att jag fortfarande går på cellgiftsbehandling. Jag hoppas kunna inspirera andra att lyfta sig själva, och jag vill förena människor världen över som drabbats. I övrigt är jag mycket glad över att kunna ansluta mig till Megapixel Group och hoppas kunna komma i kontakt med företag inom hälsa, kost, mode och fitness där empowerment är ledordet för spännande samarbeten – både kortare såväl som längre.”

Instagram @fabianbolin
Facebook @fabianbolin

Med flera års erfarenhet som modell och skådespelare kan Fabian leverera en känsla och djup i alla uppdrag han tar sig an. För mer informaton och samarbetsförfrågningar, kontakta Megapixel Group AB, +46(0)8-189 880

Pixel-nätverket växer, Denise Desmond och The Mad Men Band ansluter

The Mad Men Band och Denise Desmond

Över 10 miljoner visningar i sociala medier per vecka är räckvidden på det befintliga distributionsnätverket. Just nu arbetar Megapixel aggressivt med att förvärva mediesveriges tittarfavoriter.

Vårens senaste pixel är Denise Desmond.
Denise som är bosatt i Bangkok har tränat gymnastik sedan 3 års ålder. Desmonds CV innefattar bl.a. dans, konståkning och musik. Denise är skolad av Laila Bagge och just nu är det fokus på träningen, Instagram- och YouTube-kontot samt hennes senaste film som är ett projekt som ska främja Sveriges arbete mot psykiskt näthat och mobbing.

Ytterligare 6 pixlar tågar in från The Mad Men Band. 
Dr Johnny L, Little Miss Lonely, Tex Madison, The Lonely, Mr E och Long Tall Sally. Det här är artistnamnen på Jonas Thorell, Annika Mellin, Indiana Neidell, Niklas Fornelius och Joakim Lundgren. The Mad Men Band är kända för sina perfekta 60-talscovers och 60-talsstil. Dr L och Mr E arrangerar även musiken till Lasse i Parken och Tex leder en framgångsrik serie om första världskriget på YouTube. Denise och The Mad Men Band kommer från och med idag finnas tillgängliga hos Megapixel för lämpade företag som vill arbeta med att bygga varumärke ihop med dessa influencers.