Conversation Ads: Linkedin rullar ut ny annonseringsmöjlighet:

Det nya formatet Conversation Ads kommer att rulla ut i beta för alla annonsörer under de närmaste veckorna enligt Marketing Land. Annonsformatet bygger på Linkedins aktuella meddelandeannonser (tidigare Sponsored InMail), med alternativ för flera anpassade CTA:s som produktutbildning, registrering för webinar eller nedladdningar av e-böcker.

Den nya produkten kommer att rulla ut globalt i beta för alla annonsörer under de närmaste veckorna, enligt uttalande från Linkedin.

Hur kommer annonserna se ut?

Källa: Linkedin

Annonsformatet är designat för realtids-engagemang, vilket innebär att ditt meddelanden skickas när mottagaren är aktiv på Linkedin. För att komma igång med Conversation Ads kan annonsörer välja ett av de två följande målen: besök till webbplatsen eller leadsgenerering. Detaljerad klickrapportering och demografisk rapportering för denna typ av annons kommer att finnas tillgänglig i Campaign Manager. Det är oklart om det kommer finnas en gräns för hur leveransfrekvensen (som med den tidigare InMail funktionen). Finns det något user case? Svar ja. Chase Gladden, growth marketing manager på job search marketplace säger att de såg en stor ökning i kvalitet på kandidater som kommer in i systemet från Linkedins nya produkt. Han uppger vidare att klickfrekvens var nästan fem gånger högre än vad han sett tidigare efter att de jämfört resultatet mot användandet av Conversation Ads. 

Megapixel Group står redo att hjälpa annonsörer i Sverige när det nya formatet rullas ut. Tveka inte att kontakta oss om du är intresserad av det nya formatet.